Zalecane żywienie w czasie ciąży

W dzisiejszych czasach sporo mówi się o prawidłowym żywieniu. Jedni biorą sobie od razu do serca zalecenia lekarzy i dietetyków, podczas gdy inni podchodzą do tego sceptycznie lub też po prostu wykazują się ignorancją. Oczywiście, warto się właściwie odżywiać, ale raczej trudno kogokolwiek do tego zmusić.

Są jednak takie momenty, w których odpowiednia dieta odgrywa zdecydowanie większą rolę. Najlepszym przykładem jest tutaj ciąża. Kobieta spodziewająca się dziecka musi zdawać sobie sprawę, że jej dieta jest również dietą jej nienarodzonego dziecka.

Wszelkie zaniedbania i nadużycia w tej materii mogą mieć negatywne skutki dla malucha i jest to już chyba wystarczający argument za tym, żeby w czasie ciąży postawić na właściwe odżywianie się. Pierwszą rzeczą, jaką kobieta powinna zrobić po tym, jak dowie się, że jest w ciąży, jest odstawienie wszystkich możliwych używek. Nawet lampka wina do obiadu czy kilka papierosów dziennie są wysoce niewskazane.

Z pewnością, trzeba również od razu zakończyć wszystkie diety odchudzające, jeśli się akurat takowe stosuje. Nie oznacza to jednak, że od tego momentu można jeść wszystko i to w dowolnych ilościach. Nie można się głodzić, ale też niewskazane jest nadmierne objadanie się.

Swoje codzienne racje żywieniowe trzeba zwiększyć najlepiej o w pełni wartościowe i zdrowe produkty. Dobrze byłoby unikać konserwantów, surowizny oraz innych nie w pełni wartościowych bądź szkodliwych produktów. Ciąża jest dobrym okresem na to, żeby przestawić się na zdrowy tryb życia.