Drugi trymestr – wskazania żywieniowe

Drugi etap ciąży jest już bardziej przyjemny, gdyż ustępują problemy z porannymi mdłościami, a przyszłe mamy zaczynają odczuwać głód. Jednak nie zapominajmy o wspomnianej wcześniej zasadzie, że jemy dla nas obojga, wobec czego posiłki muszą być trochę większe.

Lekarze i dietetycy zgodnie wskazują na około trzysta kalorii więcej niż dotychczas, co w porównaniu z tym, co jedzą panie w ciąży jest naprawdę mało. W tym przedziale mieszczą się zaledwie dwie kanapki lub dwa banany, co w skali całego dnia nie ma prawie różnicy.

Dlatego pamiętajmy, że ciąża to nie obżarstwo. Wracając do naszych wskazań w drugim trymestrze, to możemy w końcu rozplanować dokładnie pięć posiłków dziennie, zwracając uwagę na jakość jedzenia.

Urozmaicanie dań pozwala na dostarczanie wszystkich niezbędnych substancji i pierwiastków. Nie może zabraknąć źródła cennego wapnia, który znajdziemy w serach żółtych.

Zapotrzebowanie na cynk, jod, oraz kwasy tłuszczowe możemy dostarczyć wraz z oliwą, rybami, strączkowymi warzywami. Właściwie wszystkie warzywa i owoce, do tego mięso, również drobiowe, także jajka są źródłem potrzebnych substancji odżywczych, które są dobrze przyswajalne przez nasz organizm.

W drugim trymestrze dziecko zaczyna się ruszać, odczuwamy coraz mocniej jego obecność, tym samym zużywa on więcej energii. Dlatego potrzebuje systematycznego uzupełniania kalorii.

Nie zapominajmy również o nawadnianiu organizmu, do czego najlepiej spożywać niegazowaną wodę mineralną.