Dieta w ciąży – tylko zdrowa

Niestety okres ciąży to zawsze przybieranie na wadze. Jedne panie tyją dziesięć kilo, a drugie nawet dwadzieścia. Jednak nie należy się tym zbytnio przejmować, bo połowa z tego to dziecko i wszystkie związane z tym okresem zmiany w organizmie, jak na przykład wody płodowe.

A tuż po porodzie szybko mogą samoistnie zniknąć. Jednak obawa osób o zbyt gwałtowny przyrost masy ciała, jest dość dużym problemem. Dlatego bardzo często słyszy się, że ja w ciąży to się odchudzałam, aby nie przytyć.

Oczywiście nie chodzi tutaj o drakońskie diety, czy jeszcze gorsze głodówki. Są sposoby na to, aby dziecko rozwijało się prawidłowo, a nasze ciało za bardzo nie ucierpiało. Wystarczy tak zaplanować sobie posiłki, aby nie zawierały one zbyt dużej dawki pustych kalorii oraz momentów podjadania.

Jeżeli całe życie byłaś na diecie, a jedynym posiłkiem była sałata, nie oczekujmy, że w ciąży będzie inaczej. Ciężko w takiej sytuacji przeprogramować nasz organizm. Jednak, jeśli zależy nam na zdrowym dziecku, a także uniknięcia anemii, musimy wprowadzić dodatkowe produkty.

Wszelkiego rodzaju warzywa to wartościowe witaminy, jednak nie zapominajmy o mięsie. Nie bójmy się zacząć jeść. W takich sytuacjach okazuje się często, że po pierwszej wizycie na usg i zobaczeniu swojego dziecka, przyszłe mamy dopiero wtedy zdają sobie sprawę, czym jest zdrowe jedzenie w ciąży.

Wtedy odblokowują się i zaczynają normalnie jeść.