Dieta dobra dla serca

Cholesterol w dużej mierze odpowiada za pojawianie się wielu różnych chorób układu krążenia. To właśnie zalegające w naczyniach krwionośnych złogi tłuszczowe mogą powodować problemy z ciśnieniem, a co za tym idzie – z nadciśnieniem i innymi schorzeniami mięśnia sercowego. Aby odpowiednio dbać o swój najważniejszy mięsień, dobrze jest zaserwować mu odpowiednią dietę.

W codziennym odżywianiu powinno znaleźć się pięć porcji warzyw i owoców. Neutralizują one tłuszcze w organizmie, zmniejszając też przyswajanie cholesterolu. Mogą stanowić zarówno dodatek do posiłków, jak i samodzielne przekąski.

Dieta powinna zostać wzbogacona także o orzechy. Podstawą niskocholesterolowej diety jest odpowiednio wybierany nabiał. Najlepiej sprawdzą się tutaj jogurty naturalne i chudy twaróg.

Wbrew obiegowej opinii, dbając o cholesterol można jeść jajka. Warto jednak ograniczyć ich liczbę do trzech tygodniowo. Należy jednak ograniczyć do minimum spożywanie żółtych oraz topionych serów.

Na zdrowy układ krążenia wpływa także jedzenie ryb, a dokładniej zawartych w nich kwasów omega-3. Przynajmniej 3 razy w tygodniu powinno się jeść porcję 100 gram ryby. W walce z cholesterolem szczególnie polecany jest dorsz, sardynki, makrela oraz łosoś.