Czym się żywić w czasie ciąży?

Zawsze trzeba uważać na to, co się je i pije, a także w jakich ilościach, jednak są takie okresy w życiu, kiedy jest to szczególnie istotne. Dla pań takim okresem jest przede wszystkim okres ciąży. Wówczas nie powinno już być miejsca na zapominanie o śniadaniach, obżeranie się niezdrowym jedzeniem z barów szybkiej obsługi czy też nadużywanie alkoholu. Trzeba być odpowiedzialnym i wystrzegać się takich zachowań. Prawidłowy rozwój płodu zależy w dużej mierze od tego, jakich substancji dostarczy mu organizm matki, a to z kolei ściśle powiązane jest z dietą.

Przede wszystkim, trzeba unikać pożywienia, które mogłoby dziecku zaszkodzić. Na tej liście umieścić trzeba na przykład alkohol i inne używki. Ogólnie rzecz biorąc, alkohol w rozsądnych ilościach nie jest szkodliwy dla dorosłego człowieka, jednak dla dziecka w brzuchu matki już jak najbardziej. Koniecznie trzeba więc zrobić sobie dziewięciomiesięczną przerwę w spożywaniu napojów wyskokowych. Również spożywanie niektórych surowych produktów podczas ciąży może okazać się zgubne.

Chodzi tutaj na przykład o surowe mięso, jajka czy ryby. W takich potrawach może znaleźć się jakiś wirus bądź bakteria, które dla nienarodzonego dziecka stanowią zdecydowanie większe zagrożenie niż dla dorosłego człowieka. Podczas ciąży jeść trzeba nieco więcej, ale jednak z umiarem. Najlepiej byłoby wypełnić lodówkę wyłącznie świeżymi i w pełni wartościowymi produktami, w których znajdują się witaminy A i C, żelazo czy też wapń. Unikać należy konserwantów i innych sztucznych substancji.